Nabór na stanowisko specjalisty ds. rozwiązywania problemów alkoholowych | Urząd Miasta Dzierżoniów

Nabór na stanowisko specjalisty ds. rozwiązywania problemów alkoholowych

Burmistrz Dzierżoniowa ogłasza nabór na stanowisko specjalisty ds. rozwiązywania problemów alkoholowych.  

Zakres obowiązków na stanowisku objętym naborem

  1. Prowadzenie zadań gminy wynikających z ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi oraz ustawy o przeciwdziałaniu narkomanii.
  2. Wydawanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia w miejscu lub poza miejscem sprzedaży oraz cofanie i wygaszanie zezwoleń.
  3. Przeprowadzanie diagnozy problemów uzależnień w mieście.
  4. Prowadzenie spraw związanych z obsługą wniosków o objęcie leczeniem osób uzależnionych od alkoholu.
  5. Prowadzenie obsługi kancelaryjnej Miejskiej Komisji ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
  6. Sporządzanie programów i harmonogramów realizacyjnych dotyczących problematyki przeciwdziałania alkoholizmowi i narkomanii oraz koordynacja ich realizacji.
  7. Sporządzanie sprawozdań i analiz finansowo-rzeczowych z realizacji programów i harmonogramów.
  8. Przygotowywania rocznych sprawozdań dla PARPA i innych instytucji dotyczących problemów uzależnień.
  9. Sporządzanie umów zleceń dotyczących realizacji harmonogramu zadań wynikających z Miejskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych (MPPiRPA) oraz Przeciwdziałania Narkomanii (MPPN) oraz rozliczanie wydatków z tym związanych.
  10. Zawieranie umów na realizację zadań MPPiRPA oraz MPPN z jednostkami organizacyjnymi gminy i innymi realizatorami oraz rozliczanie środków na ich realizację.
  11. Koordynowanie akcji i kampanii społecznych.
  12. Koordynowanie prac podzespołu prowadzącego rozmowy motywująco-interwencyjne do podjęcia leczenia odwykowego z osobami uzależnionymi od alkoholu.
  13. Wydawanie postanowień dotyczących zgodności lokalizacji punktów sprzedaży napojów alkoholowych.
  14. Przygotowywanie dokumentacji niezbędnej do przeprowadzania kontroli przestrzegania zasad i warunków korzystania z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych na terenie Dzierżoniowa.
  15. Przeprowadzanie konkursów ofert dla NGO na realizację zadań określonych w MPPiRPA oraz MPPN.
  16. Współpraca z dyrektorami jednostek oświatowych w zakresie prowadzenia dla dzieci i młodzieży profilaktycznej działalności informacyjnej, edukacyjnej oraz szkoleniowej dotyczącej rozwiązywania problemów alkoholowych i narkomanii.
  17. Współpraca z instytucjami, NGO i osobami fizycznymi działającymi w sferze profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych i narkomanii.
  18. Inicjowanie i wspieranie lokalnych inicjatyw z zakresu profilaktyki i rozwiązywania problemów uzależnień.
  19. Gromadzenie, przechowywanie, porządkowanie i archiwizacja dokumentacji stanowiskowej zgodnie z Instrukcją kancelaryjną i JRWA.
  20. Zamieszczanie w Biuletynie Informacji Publicznej informacji wynikających z realizowanych zadań i ich aktualizacja.

Charakter wymagań na stanowisku pracy.

  1. 1) Wykształcenie: wyższe
  2. 2) Wymagania konieczne:
  • obywatelstwo polskie;
  • pełna zdolność do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych;
  • niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
  • nieposzlakowana opinia;
  • znajomość przepisów KPA;
  • znajomość przepisów ustawy o samorządzie gminnym;
  • znajomość przepisów ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi;
  • znajomość przepisów ustawy o przeciwdziałaniu narkomanii;
  • znajomość przepisów ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie;
  • znajomość przepisów ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie;
  • biegła znajomość obsługi komputera i pakietów biurowych MS Office (Word, Excel), Open Office.

 Wymagania dodatkowe:

  • umiejętność planowania i organizacji pracy;
  • umiejętność analizy sprawy i jej oceny;
  • umiejętność stosowania odpowiednich przepisów na stanowisku pracy.

Pożądane cechy osobowości.

  • komunikatywność, sumienność, dokładność, terminowość, kultura osobista.

Informacja o warunkach zatrudnienia:

  1. Wymiar czasu pracy: 1 etat.
  2. Czas pracy: równoważny jednozmianowy.
  3. Pierwsza umowa o pracę zawarta na czas określony 6 miesięcy z możliwością zatrudnienia w przyszłości na podstawie umowy o pracę na czas nieokreślony. Warunkiem dalszego zatrudnienia jest pozytywna ocena pracy oraz pozytywny wynik egzaminu kończącego służbę przygotowawczą.
  4. Wynagrodzenie ustalone zgodnie z Regulaminem wynagradzania pracowników Urzędu Miasta w Dzierżoniowie - wynagrodzenie dla stanowiska specjalista:
  • wynagrodzenie zasadnicze wg kategorii zaszeregowania od X do XIII – w przedziale od 2 800 zł do 4 100 zł,
  • dodatek za wieloletnią pracę (stażowy).

Oferty pisemne kandydatów powinny zawierać.

  • Curriculum vitae,
  • List motywacyjny,
  • Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (wzór kwestionariusza dostępny w Biurze Obsługi Klienta Urzędu Miasta i na stronie internetowej w Biuletynie Informacji Publicznej),
  • Kopia dokumentu poświadczającego wymagane wykształcenie,
  • Oświadczenie, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
  • Oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych,
  • Oświadczenie o posiadanym obywatelstwie polskim,
  • Kopie dokumentów potwierdzających wymagania określone w ustępie 2 pkt 2) i 3),
  • Oświadczenie o zapoznaniu się z klauzulą informacyjną dot. przetwarzania danych osobowych wg wzoru dostępnego w Biuletynie Informacji Publicznej w zakładce „Praca w urzędzie”- nabór na stanowisko specjalisty ds. profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych,
  • Oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w liście motywacyjnym lub innych załączonych dokumentach – jeśli w zakresie tych danych zawarte są szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO (wg wzoru dostępnego w Biuletynie Informacji Publicznej w zakładce „Praca w urzędzie”- nabór na stanowisko specjalisty ds. profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
  • Spis wszystkich dokumentów składanych przez kandydata.

Klauzula informacyjna dla kandydatów ubiegających się o zatrudnienie.

  • Administrator danych - Gmina Miejska Dzierżoniów reprezentowana przez Burmistrza Dzierżoniowa, Rynek 1, 58-200 Dzierżoniów, tel. 74/645 08 00;
  • Inspektor Ochrony Danych - kontakt: Urząd Miasta w Dzierżoniowie, Rynek 1, pok. 22, tel. 74/645 08 08, e-mail: inspektorodoatum [dot] dzierzoniow [dot] pl

Oferty należy składać w zamkniętych kopertach z dopiskiem „Nabór na stanowisko specjalisty ds. profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych”
w Biurze Obsługi Klienta Urzędu Miasta w Dzierżoniowie, Rynek 1, 58-200 Dzierżoniów parter, stanowisko "A". Termin składania ofert upływa 14 kwietnia 2021 r., o godz. 12.00. Nabór przeprowadzi Komisja powołana przez Burmistrza Dzierżoniowa. O terminie i miejscu kolejnych etapów naboru kandydaci zostaną powiadomieni oddzielnym pismem. Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy informacyjnej Urzędu Miasta.
 

Wydarzenia

  • 15 lat Miejskiej Orkiestry Dętej - koncertu jubileuszowy

  • Przemysław Strączek Kwartet w DOK-u

  • Zapraszamy na Święto Konstytucji

  • Ruszaj na TRAKT, czyli Terenowy rajd Amatorów Kolarstwa i Turystyki

  • Teatralna „Przesyłka z zaświatów”