Zintegrowane Centrum Przesiadkowe w Dzierżoniowie

Gmina Miejska Dzierżoniów otrzymała dofinansowanie na realizację projektu pn.: „Zintegrowane Centrum Przesiadkowe w Dzierżoniowie” z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego na lata 2014 – 2020 ze środków Unii Europejskiej, Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Działanie 3.4 Wdrażanie Strategii Niskoemisyjnych
 

Wartość projektu:                                       19 200 924,20 PLN
Wartość dofinansowania z EFRR:        12 073 748,87 PLN

Cel projektu:

  • ograniczenie niskiej emisji, hałasu i zatłoczenia na terenie Dzierżoniowa poprzez utworzenie Zintegrowanego Centrum Przesiadkowego.

Efekty projektu:

  • poprawa środowiska naturalnego, co przyczyni się do polepszenia zdrowia społeczności lokalnej miasta i zwiększenia standardu życia w regionie;
  • poprawa warunków technicznych infrastruktury dworca kolejowego oraz wprowadzenia ładu przestrzennego terenu, obejmującego Centrum Przesiadkowe
  • wprowadzenie kompleksowej obsługi pasażerów komunikacji publicznej, poprawa ładu i bezpieczeństwa w korzystaniu z usług;
  • poprawa wygody podróżowania komunikacją miejską i dalekobieżną, co w konsekwencji spowoduje większe zainteresowanie transportem publicznym.

Zakres rzeczowy projektu

Budynek dworca:

  • remont i przebudowa budynku dworca ( wraz z termomodernizacją) wraz z instalacjami wewnętrznymi;
  • budowa przyłączy: wodociągowego, kanalizacji sanitarnej i deszczowe; 
  • budowa instalacji zewnętrznych: wodociągowej, kanalizacji sanitarnej i deszczowej i zasilających linii energetycznych;
  • zakup wyposażenia stałego, ruchomego i gastronomicznego.

Perony dla autobusów i zagospodarownie terenu:

  • budowa siedmiu peronów autobusowych;
  • budowa pawilonów usługowo – handlowych;
  • zagospodarowanie terenu: budowa wieży zegarowej, ogrodzenia, małej architektury (ławka betonowe, kosze na śmieci, gablota informacyjna, rozkłady jazdy oraz automaty biletowe);
  • budowa placu zabaw i placu rekreacji.

Parkingi:

  • budowa parkingu dla autobusów (8 miejsc postojowych);
  • budowa parkingów dla samochodów osobowych „parkuj i jedź”(„park&drive”) - 54 miejsca postojowe przeznaczone dla podróżnych, w tym 3 miejsca dla osób niepełnosprawnych oraz jedno dodatkowe miejsce do ładowania samochodów elektrycznych;
  • budowa 3 miejsc postojowych do czasowego postoju „kiss&ride”; 
  • budowa 8 miejsc postojowych w formie zatok postojowych na ul. Kolejowej;
  • przebudowa istniejących miejsc postojowych na ul. H. Sienkiewicza przy basenie miejskim;
  • budowa stanowiska postoju taksówek;
  • budowa zatoki postojowej na 5 miejsc naprzeciwko dworca kolejowego;
  • budowa wiat rowerowych „bike&ride” (budowa 2 wiat rowerowych na 36 miejsc).

Budowa i przebudowa dróg (budowa ronda) oraz mostu wraz z istniejącą infrastrukturą (ciągi piesze i rowerowe):

  • przebudowa skrzyżowania ul. Kolejowej z ul. Sienkiewicza na  skrzyżowanie typu rondo;
  • przebudowa ul. Sienkiewicza oraz ul. Kolejowej oraz remont mostu drogowego zlokalizowanego w ciągu ul. Sienkiewicza nad rzeką Piława;
  • budowa oświetlenia ulicznego.

Budowa oświetlenia energooszczędnego:

  • oświetlenie terenów zielonych, przejść dla pieszych, ścieżki rowerowej i wiat oraz demontaż istniejącego oświetlenia, na energooszczędne oświetlenie typu LED.

Budowa instalacji fotowoltaicznych:

  • budowa instalacji typu off-grid do zasilania tablic informacyjnych i rozkładów jazdy.

     

Końcowa wartość projektu 21 182 707 zł, w tym dofinansowanie 13 526 306 zł

www.mapadotacji.gov.pl