Zintegrowane Centrum Przesiadkowe w Dzierżoniowie

Gmina Miejska Dzierżoniów otrzymała dofinansowanie na realizację projektu pn.: „Zintegrowane Centrum Przesiadkowe w Dzierżoniowie” z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego na lata 2014 – 2020 ze środków Unii Europejskiej, Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Działanie 3.4 Wdrażanie Strategii Niskoemisyjnych
 
Wartość projektu:                                   22 258 679,00 PLN
Wartość dofinansowania z EFRR:        13 586 219,58 PLN
Cel projektu:
- ograniczenie niskiej emisji, hałasu i zatłoczenia na terenie Dzierżoniowa poprzez utworzenie Zintegrowanego Centrum Przesiadkowego.
 
Efekty projektu:
- poprawa środowiska naturalnego, co przyczyni się do polepszenia zdrowia społeczności lokalnej miasta i zwiększenia standardu życia w regionie;
 - poprawa warunków technicznych infrastruktury dworca kolejowego oraz wprowadzenia ładu przestrzennego terenu, obejmującego Centrum Przesiadkowe
 - wprowadzenie kompleksowej obsługi pasażerów komunikacji publicznej, poprawa ładu i bezpieczeństwa w korzystaniu z usług;
 - poprawa wygody podróżowania komunikacją miejską i dalekobieżną, co w konsekwencji spowoduje większe zainteresowanie transportem publicznym.
 
Zakres rzeczowy projektu
Budynek dworca:
- remont i przebudowa budynku dworca ( wraz z termomodernizacją) wraz z instalacjami wewnętrznymi;
 - budowa przyłączy: wodociągowego, kanalizacji sanitarnej i deszczowe;
 - budowa instalacji zewnętrznych: wodociągowej, kanalizacji sanitarnej i deszczowej i zasilających linii energetycznych;
 - zakup wyposażenia stałego, ruchomego i gastronomicznego.
 
Perony dla autobusów i zagospodarownie terenu:
- budowa siedmiu peronów autobusowych;
 - budowa pawilonów usługowo – handlowych;
 - zagospodarowanie terenu: budowa wieży zegarowej, ogrodzenia, małej architektury (ławka betonowe, kosze na śmieci, gablota informacyjna, rozkłady jazdy oraz automaty biletowe);
 - budowa placu zabaw i placu rekreacji.
 
Parkingi:
- budowa parkingu dla autobusów (8 miejsc postojowych);
 - budowa parkingów dla samochodów osobowych „parkuj i jedź”(„park&drive”) - 54 miejsca postojowe przeznaczone dla podróżnych, w tym 3 miejsca dla osób niepełnosprawnych oraz jedno dodatkowe miejsce do ładowania samochodów elektrycznych;
 - budowa 3 miejsc postojowych do czasowego postoju „kiss&ride”;
 - budowa 8 miejsc postojowych w formie zatok postojowych na ul. Kolejowej;
 - przebudowa istniejących miejsc postojowych na ul. H. Sienkiewicza przy basenie miejskim;
 - budowa stanowiska postoju taksówek;
 - budowa zatoki postojowej na 5 miejsc naprzeciwko dworca kolejowego;
 - budowa wiat rowerowych „bike&ride” (budowa 2 wiat rowerowych na 36 miejsc).
 
Budowa i przebudowa dróg (budowa ronda) oraz mostu wraz z istniejącą infrastrukturą (ciągi piesze i rowerowe):
- przebudowa skrzyżowania ul. Kolejowej z ul. Sienkiewicza na skrzyżowanie typu rondo;
 - przebudowa ul. Sienkiewicza oraz ul. Kolejowej oraz remont mostu drogowego zlokalizowanego w ciągu ul. Sienkiewicza nad rzeką Piława;
 - budowa oświetlenia ulicznego.
 
Budowa oświetlenia energooszczędnego:
- oświetlenie terenów zielonych, przejść dla pieszych, ścieżki rowerowej i wiat oraz demontaż istniejącego oświetlenia, na energooszczędne oświetlenie typu LED.
 
Budowa instalacji fotowoltaicznych:
- budowa instalacji typu off-grid do zasilania tablic informacyjnych i rozkładów jazdy.
 
Końcowa wartość projektu 22 258 679,00 zł, w tym dofinansowanie 13 586 219,58 zł
www.mapadotacji.gov.pl
    