Projekt Diora: komiks i radio w 3D | Dzierżoniów - nastraja pozytywnie

Projekt Diora: komiks i radio w 3D

Okładka komisu "Historia Zakładów Radiowych Diora"

Wydanie drukiem komiksu „Historia Zakładów Radiowych Diora” to kolejny element upowszechniania przemysłowej historii Dzierżoniowa. Kolorowa, przystępna dla każdego forma, z wieloma detalami z historii miasta i zakładów Diora to pomysł na zachowanie wspomnień i pamiątkę dla wielu pokoleń dzierżoniowian i ich rodzin.

Na 28 stronach komiks przedstawia historię Zakładów Radiowych od  przybycia założycieli fabryki w 1945 roku, poprzez moment położenia kamienia węgielnego pod budowę nowego zakładu w 1964 roku aż do 2006 roku, czyli od  produkcji telewizora „Tosca” do zakończenia działalności firmy Diora Spółka Akcyjna.
Historia dzierżoniowskich zakładów radiowych, tak bardzo istotna, nie jest łatwą do opowiedzenia w sposób interesujący dla wszystkich, zwłaszcza młodszych mieszkańców. Pomysł przedstawienia jej w formie komiksu spotkał się z dużym zainteresowaniem już podczas dwóch edycji wystawy w ramach Projektu Diora. Kolejnym elementem było oklejenie miejskich przystanków komiksową wersją historii dzierżoniowskich radioodbiorników.

Teraz drukiem ukazał się komiks autorstwa rysownika Michała Stawickiego oraz historyka Arnolda Kordasiewicza. Wydany został przez Urząd Miasta w Dzierżoniowie w nakładzie 10 tysięcy egzemplarzy na matowym kredowym papierze. Komiks można  nabyć w Biurze Komunikacji Społecznej i Promocji UM w Dzierżoniowie w cenie 96 groszy za sztukę.

Wraz z promocją komiksu „Historia Zakładów Radiowych Diora” Muzeum Miejskie Dzierżoniowa rozpocznie realizację projektu „Diora w 3D”. W ramach przedsięwzięcia powstaną modele 3D radioodbiorników pochodzących z muzealnej kolekcji, a następnie udostępnianiu ich dla ogółu społeczeństwa. Modele te będą publikowane na stronie internetowej muzeum oraz muzealnym Facebooku.  Dzięki temu mieszkańcy miasta i turyści będą mogli zapoznać się ze zbiorami muzealnymi bez konieczności wychodzenia z domu. Ogólnodostępne publikacje w Internecie, dzięki swojej formie powinny także mobilizować młodsze pokolenie do poznawania swojej okolicy i historii z nią związanej. Nowe modele będą udostępniane systematycznie - co dwa tygodnie (w poniedziałki), urozmaicone zostaną o opisy techniczne i ciekawostki o danym radioodbiorniku.

Zachęcamy do śledzenia strony internetowej www.mmdz.pl oraz profilu facebookowego @projektdiora oraz @mmdzierzoniowa.