Nabór na stanowisko ds. obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego
Burmistrz Dzierżoniowa ogłosił nabór na stanowisko ds. obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego. Oferty należy składać w zamkniętych kopertach z dopiskiem „Nabór na stanowisko ds. obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego” w Biurze Obsługi Klienta Urzędu Miasta w Dzierżoniowie Rynek 1, parter, stanowisko „Informacja”. Termin składania ofert upływa w 29 stycznia o godz. 12.00.
Zakres obowiązków na stanowisku objętym naborem
w zakresie zarządzania kryzysowego, m.in.:
- monitorowanie, planowanie i reagowanie w zakresie usuwania skutków zagrożeń na terenie gminy;
- opracowanie oraz aktualizacja planu zarządzania kryzysowego gminy;
- planowanie i organizowanie szkoleń, ćwiczeń, treningów z zakresu reagowania na potencjalne zagrożenia;
- koordynowanie i dokumentowanie pracy gminnego zespołu zarządzania kryzysowego;
- organizacyjno – rzeczowe zabezpieczenie potrzeb w realizacji przedsięwzięć Miejskiego Zespołu Zarządzania Kryzysowego;
- zapobieganie, przeciwdziałanie i usuwanie skutków zdarzeń o charakterze terrorystycznym;
- współdziałanie z organami prawa i porządku publicznego w zakresie bezpieczeństwa na terenie gminy, koordynacja działań w zakresie prawidłowego przepływu informacji pomiędzy służbami, inspekcjami i strażami.
w zakresie spraw wojskowych i obrony cywilnej, m.in.:
- realizowanie zadań z zakresu powszechnego obowiązku obrony;
- nakładanie obowiązku świadczeń osobistych i rzeczowych dla potrzeb sił zbrojnych;
- prowadzenie akcji kurierskiej;
- planowanie, nadzorowanie i realizacja zadań ochrony ludności i obrony cywilnej na obszarze gminy;
- współpraca z podmiotami ochrony ludności i obrony cywilnej na obszarze gminy;
- ewidencjonowanie podmiotów i zasobów ochrony ludności na obszarze gminy;
- opracowywanie i aktualizacja Planu Obrony Cywilnej Dzierżoniowa oraz nadzór nad jego realizacją;
- realizacja zadań wynikających z Planu Obrony Cywilnej Dzierżoniowa;
- nadzór nad opracowywaniem planów obrony cywilnej instytucji, podmiotów gospodarczych i innych jednostek organizacyjnych;
- opracowywanie wkładu do wojewódzkiego planu ewakuacji w zakresie obszaru gminy;
- planowanie oraz organizowanie szkoleń, ćwiczeń i innych form edukacji z zakresu ochrony ludności i obrony cywilnej oraz wspieranie programów edukacyjnych mających na celu przygotowanie do reagowania na potencjalne zagrożenia na obszarze gminy;
- utrzymanie gotowości gminnych elementów systemów wykrywania zagrożeń oraz powiadamiania, ostrzegania i alarmowania o zagrożeniach, nadzór nad obiektami zbiorowej ochrony;
- przygotowanie i zapewnienie działania elementów systemu wykrywania i alarmowania oraz systemu wczesnego ostrzegania;
- tworzenie struktur obrony cywilnej;
- gospodarowanie sprzętem obrony cywilnej i prowadzenie magazynu OC.
Charakter wymagań na stanowisku pracy
- wykształcenie: wyższe;
- co najmniej 5 letni staż pracy;
- obywatelstwo polskie;
- pełna zdolność do czynności prawnych i korzystanie z pełni praw publicznych;
- niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- nieposzlakowana opinia;
- znajomość ustawy o samorządzie gminnym;
- znajomość przepisów ustawy o ochronie ludności i obronie cywilnej;
- znajomość przepisów ustawy o obronie Ojczyzny;
- znajomość przepisów ustawy o zarządzaniu kryzysowym;
- znajomość przepisów ustawy o stanie klęski żywiołowej;
- znajomość ustawy o ochronie informacji niejawnych;
- komunikacja werbalna i pisemna;
- biegła znajomość obsługi komputera i pakietów biurowych MS Office (Word, Excel), Open Office.