Nowe i dobre wiadomości o obwodnicy Dzierżoniowa

Strefa ekonomiczna i obwodnica widziane z góry
Fot: Paweł Pachura

Ruszyły przygotowania do ogłoszenia przetargu na trzeci etap obwodnicy Dzierżoniowa. Inwestycja ma już zabezpieczone pieniądze w budżecie województwa. Wiadomo też co z pierwszym i drugim etapem.

Nowa droga, widok z pozycji kierowcy, w drugim planie Góry Sowie

Informacje o zakresie prac i terminach przekazała dzierżoniowskiemu samorządowi Dolnośląska Służba Dróg i Kolei (DSDiK). Wynika z nich, że budowa trzeciego etapu, od drogi Dzierżoniów-Bielawa, do Piławy Górnej, ma już zabezpieczone finansowanie. Rozpoczęły się już także prace, efektem których będzie ogłoszenie przetargu i wybór wykonawcy.

Dokończenie pierwszego etapu

Odcinek obwodnicy od strefy ekonomicznej do drogi Dzierżoniów-Pieszyce ma być dostępny dla kierowców na przełomie lipca i sierpnia. Do tego czasu, na zlecenie DSDiK usunięta zostanie kolizja z linią energetyczną wysokiego napięcia. Harmonogram prac dostosowano do terminu, w którym możliwe będzie czasowe jej wyłącznie. To planowanie na kwiecień.

Skrzyżowanie ze światłami zamiast ronda

W ramach podpisanej we wrześniu ubiegłego roku umowy na wykonanie drugiego etapu prowadzone są prace projektowe. Związane są one z optymalizacją projektu i rozwiązaniem kolizji z linią kolejową. Skrzyżowanie obwodnicy z drogą Dzierżoniów-Bielawa będzie miało sygnalizację świetlną sprzężoną z sygnalizacją linii kolejowej. Termin oddania do użytku drugiego etapu (od drogi Dzierżoniów-Pieszyce, do drogi Dzierżoniów-Bielawa) to wrzesień 2023 roku.

Ze względu na konieczne zmiany projektowe drugiego odcinka obwodnicy, w szczególności dotyczące zmiany ronda na skrzyżowanie Dzierżoniów proceduje wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach oraz wspomaga projektanta w rozmowach dotyczących m.in. zjazdów do posesji położonych w sąsiedztwie obwodnicy.

Przekazane informacje to efekt apelu, który na prośbę burmistrza do samorządu województwa wystosowali dzierżoniowscy radni.

Pismo Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei (PDF 173 KB)