Ułatwienia dla mieszkańców ze specjalnymi potrzebami

Urzędnik obsługujący klienta, mówiący do specjalnego mikrofonu
Fot: UM Dzierżoniów

W  Biurze Obsługi Klienta dzierżoniowskiego urzędu zamontowano pętlę indukcyjną. Pozwala ona na lepszą komunikację osób korzystających z aparatów słuchowych. To nie koniec ułatwień dla osób z niepełnosprawnościami.

Pętla indukcyjna sprawia, że osoba z aparatem słuchowym może rozmawiać bez zakłóceń, wyraźnie i głośno. W starszych aparatach słuchowych użytkownik musi przełączyć się na funkcję "pętla indukcyjna/cewka indukcyjna". W nowych należy w ustawieniach włączyć pętlę indukcyjną, co pozwoli na jej automatyczne uruchamianie. Można o to poprosić sprzedawcę, u którego kupiliśmy aparat słuchowy.

Dziękuję za te zmiany i jako przedstawiciel mieszkańców ze specjalnymi potrzebami oczekuję wprowadzania dalszych udogodnień. Mieszkańców potrzebujących pomocy w sprawie obsługi aparatu słuchowego zachęcam do kontaktu osobistego, tel.: 601 289 499 - mówi Tadeusz Skrzypek, osoba z niepełnosprawnością, koordynator i certyfikowany audytor dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami oraz wiceprzewodniczący zespołu ds. osób z niepełnosprawnościami, działającym przy burmistrzu Dzierżoniowa.  

W tym tygodniu w windzie w urzędzie miasta pojawi się system komunikacji głosowej, z którego korzystać będą mieszańcy z problemami wzroku.

Oprócz tych ułatwień i wcześniejszej likwidacji barier architektonicznych duże zmiany zachodzą także w komunikacji cyfrowej. Strona miasta www.dzierzoniow.pl i Biuletyn Informacji Publicznej są od dłuższego czasu dostosowane do standardów WCAG2.1, czyli wytycznych dotyczących dostępności cyfrowej, umożliwiających korzystanie ze strony osobom ze specjalnymi potrzebami oraz możliwością korzystania z czytników tekstu.