Rekordowa e-kultura - coraz bardziej cenimy ofertę online

Zdjęcie laptopa na ekranie którego jest napis DOK

Ponad 170 tys. odbiorców doczekały się internetowe działania Dzierżoniowskiego Ośrodka Kultury w 2020 r. Mimo pandemii i odwołania tradycyjnych zajęć mieszkańcy wciąż chcą korzystać z oferty plastycznej, teatralnej i wokalno-tanecznej.

Zwłaszcza tanecznej, jak się okazuje. „Roztańczony Dzierżoniów”, czyli otwarte warsztaty tańca nowoczesnego online Jakuba Ciąpały w 10 odcinkach (kwiecień-czerwiec) uzyskały ponad 41,5 tys. odsłon. Ich kontynuacja w ramach projektu „Kultura w sieci” z zajęciami dla dzieci i dla młodzieży od czerwca do sierpnia to kolejne 35,7 tys. odsłon.

Niewiele mniej nabił poniedziałkowy DOK Budzik Wojtka Koguciuka i zajęcia taneczne grupy Ewenement (prawie 3,4 tys. i 5,2 tys. odsłon). „Ślężanie” i mażoretki zaciekawiły kolejną sporą grupę internautów (2,7 tys. odsłon).

Ale Dzierżoniów był też rozśpiewany online – Paulina Lenda i Piotr Kozub wraz z uczestnikami Studia Wokalno-Instrumentalnego DOK zapewnili DOK-owskiemu Facebookowi ponad 17 tys. odsłon od czerwca do sierpnia w ramach „Kultury w sieci”, wcześniej zaś w ramach toru muzycznego zajęć od kwietnia do czerwca – ponad 8,2 tys. odsłon. W ramach Autorskiego Studio Piosenki uzyskali 1455 odsłon.

W co jeszcze klikaliśmy w 2020 r. na facebookowej stronie ośrodka? W teatralne zajęcia Teatru Kątem prowadzonego przez Grzegorza Stawiaka. Od kwietnia do maja aktorzy zgromadzili 405 odsłon, a od czerwca do sierpnia w ramach „Kultury w sieci” - ponad 21,3 tys. odsłon 10 odcinków spektaklu „Blackout” wraz z relacją z backstage'u. Monodramy kręcone smartfonem w oparach III cz. „Dziadów” A. Mickiewicza to kolejne 2,5 tys. odsłon.

W materiały sekcji plastycznej, czyli propozycje spędzenia czasu twórczo i kreatywnie, odbiorcy kliknęli prawie 5,2 tys. razy. Trzy edycje Mikołaja w sieci zdobyły zaś ponad 15,2 tys. odsłon. W ramach pierwszej należało nakręcić filmik z Mikołajowym „Ho, ho, ho”, w ramach drugiej – rozwiązać quiz, a trzeciej – wykonać pracę plastyczną wymarzonego prezentu.

Nie zabrakło oczywiście konkursów – literacki „Jesienią pisane...” zgromadził 1,3 tys. odsłon i 14 nadesłanych prac, kilkaset odsłon miały edycje konkursu filmowego dotyczącego działalności Kina „Zbyszek”.

DOK zaprosił też w 2020 r. całe rodziny na musical świąteczny „Elfy Trzy”, który obejrzano na 161 komputerach. 363 odsłony miał film przygotowany przy współpracy z policją przypominający dzieciom zasady bezpiecznego korzystania z internetu.